PORUKA IZ GORAŽDA Izgradnja tunela Hranjen ne smije biti obustavljena, izaći ćemo na demonstracije
Izgradnja tunela Hranjen stala je na 37 posto, a potrošeno je 97 posto sredstava planiranih za završetak ovog projekta. Trebala je to biti bolja poveznica između Sarajeva i Goražda.
Problemi oko izgradnje tunela, apsolutno ne zanimaju Goraždane i one koji ih predstavljaju u vlasti, kako na lokalnom, tako i na kantonalnom i federalnom nivou. Poruka je jasana – Hranjen mora biti izgrađen.
Poručuju da je Goražde u ratu preživjelo pakao, te da se grdno varaju oni koji misle da je granica BiH na Kozijoj ćupriji u Sarajevu. Delegat u federalnom Domu naroda Edim Fejzić podsjeća da je još tokom potpisivanja Daytona obećana izgradnja brze ceste Sarajevo – Goražde. Napominje da zvanično Sarajevo nije do sada imalo niti jedan kapitalni projekt u ovom dijelu države, te da Hranjen predstavlja veliku šansu za razvoj.
- Ja često kažem da tunel Hranjen i brza cesta prema Sarajevu, neće povezivati samo istočnu Bosnu, nego i sve zemlje Balkana, Malu Aziju, Bliski istok i većinu zemalja Azije sa našim glavnim gradom. I ništa manje nije značajno od Koridora 5c, ističe Fejzić.
Nisu, dodaje, Goraždani ni razmišljali da bi se moglo dogoditi da Hranjen ne bude izgrađen.
- Ako se desi slučajno da oni stanu sa gradnjom tunela, mi ćemo organizirati demonstracije pred Vladom Federacije, ja ću biti na čelu i siguran sam da će hiljade istočnjaka, Goraždana, koji žive ovdje, ali i u Sarajevu, pa i širom zapadne Evrope, doći na te demonstracije i dati svima nama podršku kako bi ovaj projekt opstao i istrajao do kraja, poručio je.
Premijerka Bosansko-podrinjskog kantona Aida Obuća zadovoljna je stavom nadležnih da izgradnja Hranjena ipak nije upitna. Poručuje - kompromisa bilo kakve vrste neće biti, jer Kanton vapi za novim investicijama, što bolja cestovna povezanost garantuje.
- Mi svaki dan imamo sve manje stanovnika. Ljudi žele bolje uslove života i upravo ovakva bolja putna komunikacija daje nadu da ovaj kraj nije zaboravljen, navodi Obuća.
Kaže premijerka da su od početka bili svjesni da, zbog nepredviđenih situacija, zadati rokovi vjerovatno neće biti ispoštovani. Poručuje da bez podrške federalnog nivoa, BPK svakako ne bi mogao funkcionirati.
Gradonačelnik Goražda Ernest Imamović poručuje da je struka dužna objasniti šta je dovelo do obustave radova. Vjeruje da će ipak morati biti nastavljeni jer se radi o strateškom interesu ovog dijela države, ali i regije.
- Vlada FBiH direktno naći sredstva, ovo se mora završiti, jasan je Imamović.
Napominje da je Hranjen stoljetni projekt.
- Moj narod je preko Grepka dolazio do Sarajeva u ratnom periodu. Ljudi već stoljeće idu preko Rogoja, preko Romanije, preko zaprežnih puteva. Ovaj tunel za ovaj dio BiH otvara čitavu obalu prema rijeci Drini. To je izlaz iz Sarajeva na rijeku Drinu. Naši privrednici gube oko sedam posto na transportu. Kao da su u Bihaću registrovani, dodaje.
Ne želi Imamović nikoga osuditi, bez da se unaprijed ne utvrdi zašto je budžet probijen.
Trajno zaustavljanje izgradnje tunela Hranjen bila bi, poručuje mladi gradonačelnik, katastrofalna poruka njegovoj generaciji ljudi u BPK. Vjeruje da će Vlada FBiH iznaći sredstva da takva poruka ne bude poslata. Zaključuje da Goražde neće moliti, već traži da tunel bude završen. Ugovor o probijanju glavne i servisne cijevi, te izradi primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen, potpisan je 22. septembra 2018. godine. Vrijednost radova je procjenjena na gotovo 82 miliona maraka, a 65 miliona je osigurano iz dobiti BH Telecoma. Kada bude završen, Hranjen bit će dug nešto više od 5,5 kilometara.
Post a Comment