Header Ads

Raspisan tender za završetak radova na tunelu Hranjen, izdvaja se dodatnih 123 miliona KM


Autoceste FBiH objavile su novi tender za nastavak radova na tunelu "Hranjen", odnosno završetak radova probijanja tunela. Iz budžeta Vlade Federacije i JP "Autoceste FBiH" bit će izdvojena finansijska sredstva u iznosu većem od 123 miliona maraka bez PDV-a.

U BPK Goražde su vidno ohrabreni ovom informacijom jer je, prema riječima Edina Ćulova, premijera BPK Goražde, tender trebao biti objavljen još prije tri mjeseca.

"U međuvremenu je došlo do izmjene menadžmenta Autocesta i u ovom periodu od tri mjeseca ja sam pokušavao kao premijer Vlade i Vlada BPK Goražde na sve moguće načine izlobirati da se ovaj tender što prije objavi. Još krajem maja nam je obećano da će se to desiti, javnost je bila upoznata da će izaći novi tender od 123 miliona i to se konačno i desilo, a mi smo s naše strane pokušali i učinili sve što smo mogli. Dakle ovim tenderom ide se do probijanja tunela, u samom tenderu se kaže da se ponude skupljaju do 19. oktobra ove godine, tender vrijedi maksimalno do 30 mjeseci što znači da će probijanje tunela biti izvršeno u ovom roku do 30 mjeseci", kaže Ćulov.

Predmet javne nabavke je odabir najpovoljnijeg ponuđača za okončanje probijanja tunela "Hranjen" što podrazumijeva kraj iskopa i ugradnju primarne podgradne glavne i servisne tunelske cijevi, poprečnih veza i niša na preostalom dijelu tunela te nastavak radova na ugradnji sekundarne tunelske obloge.

Kako bi se radovi odvijali u kontinuitetu, JP Autocesete FBiH prije nekoliko dana pokrenulo je pregovarački postupak sa izvođačem radova na tunelu, koji se procjenjuju na 20 posto trenutno aktivnog ugovora odnosno 6,7 miliona bez PDV-a.

"Sa ovim tenderom se intenziviraju poslovi na probijanju tunela kako sa južne tako i sa sjeverne strane što znači da ćemo umjesto sadašnjih tri do četiri metra imati možda i do 20-ak metara probijanja tunela dnevno što je značajan napredak. I važno je što nas dijeli jedan tender do probijanja tunela. Do sada je bio svake godine novi tender, a za svaki novi tender treba po nekoliko mjeseci, u ovom slučaju nema više tendera. Kada se dođe do 800 do 1.000 metara procedure u probijanju tunela onda će se objaviti manji tenderi koji su vezani za pristupne ceste sa sjeverne strane od Prače i sa južne strane od izlaza tunela do kružnog toka Pobjeda. Ako sve bude kako je planirano za 30 mjeseci mogli bi se voziti automobilima", kaže Ćulov.

To bi po njemu značilo da će tunel biti probijen do kraja 2025. godine.

Manji tenderi bit će raspisani tek pri kraju radova na probijanju, a odnose se na pristupne ceste pojašnjava Ćulov. Prema informaciji koja mu je dostavljena kao predstavniku odbora za praćenje realizacije Projekta cestovnog povezivanja Goražde - Sarajevo, trenutno se izvode radovi na probijanju glavne tunelske cijevi i ugradnji sekundarne obloge u tunelu "Hranjen" i prema podacima zaključno sa mjesecom augustom 2023. godine, iskopano je više od 50% tunela.

Osim što će se probijanjem tunela Hranjen omogućiti najkraći put od Goražda do Sarajeva, Ćulov smatra da je ovo područje značajno zbog izvora vode kojim se može riješiti pitanje vodosnabdjevanja Goražda.

"Imamo dobre količine ispravne vode i ta količina je veća sa sjeverne strane nego što su potrebe grada Goražda. Mi radimo svu potrebnu projektnu dokumentaciju kako bi ova voda došla u Goražde. Postoji mogućnost, kada se bude kopalo dalje sa sjeverne strane, kilometar i po da se pojavi još vode. Ja znam da to ne odgovara ni Autocestama ni budućem izvođaču za probijanje tunela, ali za grad Goražde bi to bilo značajno i to može biti jedna od okolnosti koje mogu usporiti radove", kaže Ćulov.



Klix


 

Pokreće Blogger.